петък, 26 октомври 2012 г.

Ципура със салвия и чесново масло

 У дома сме големи почитатели на морските продукти. Наскоро забелязах, че в блога ми почти липсват рецепти с тях. И веднага взех мерки. Днес ви предлагам една изпитана, лесна и много вкусна рецепта, която можете да приготвите с различни видове риба - ципура, лаврак, пъстърва и др.






Необходими продукти за 3 порции:

3 пресни ципури
50гр. краве масло
3 едри скилидки чесън(пресовани)
20 листа от прясна салвия(и още 9 за поставяне в разрезите).
морска сол
черен пипер (най-добре микс)
1 лимон
4 с.л. зехтин
100 -150мл. сухо бяло вино
100-150 мл. вода
9-10 чери доматчета

 Рибите се почистват, напръскват се с малко лимонов сок отвътре и отвън. Посоляват се с черен пипер и сол. От едната страна  на рибите се правят по три напречни разреза под ъгъл.
От маслото, пресования чесън, солта и намачканата в хаванче или счукана (може и много ситно нарязана)  салвия се прави смес. Във всеки разрез се поставя топче от тази смес, листенце салвия и половин резен лимон(не бива да е нарязан много дебело).
В бретер или съд за печене с капак, подходящ за фурна, се изсипват равномерно 2 с.л. зехтин, поставят се рибите с разрезите нагоре и се заливат с виното и водата. Отгоре се подреждат чери доматчетата и се поливат с още 2 с.л. зехтин.  Поръсват се с още малко черен пипер. Пекат се с капак в предварително загрята на 200 градуса фурна около половин час. След това капакът се маха и рибата се допича още 20-30 минути до приятно зачервяване. По време на печенето наблюдавайте нивото на течността - тя не бива да извира.
 Ако не разполагате с подходящ съд с капак, можете за изпечете рибата под фолио и в края на готвенето да го отстраните.



Тази рецепта можете да приготвите и с други свежи (или сухи) подправки като копър или естрагон. Експериментирайте, така ще откриете кой вариант е най-вкусен на вашето семейство.
Не забравяйте бутилката студено бяло вино.
Може и тъмно пиво в настоящия сезон.:))

15 коментара:

  1. Нели, благодаря за рецептата! Станала е стахотна!

    ОтговорИзтриване
  2. Тази риба е любимата ми и веднага си записвам рецептата:)
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. Е, как обичам рибка, не съм хапвала ципура, но другите много ги обичам и задължително ще пробвам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. И ние обичаме морски продукти, много апетитно предложение със страхотни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Харесвам и рибата, хареса ми и рецептата ти! Изглежда вкусно, а и е много красиво! Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна идея! Идва точно навреме за обяда, който ще приготвя с пъстърва. Хубав и усмихнат уикенд, Нели! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Рибка със салвия :) много ми допада идеята, защото съм правила рибка салтимбока и знае, съм фен на салвията :))
    Чудна е станала, Нели!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ми хареса рецептата. Обожавам ципура, но никога не съм опитвала със салвия. Обещава да е сочна и ароматна. Благодаря и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудна гозбичка Нелка! Страхотна рецепта ,хареса ми много!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Ей, Нели откакто я видях за първи път тази рибка, все ми е пред очите! Сега и рецептата ми хареса, но явно само за мен ще е със салвия. Единият господин у нас я маха демонстративно, а другият ме предупреждава хич да не му я и слагам :) Както и скоро не сме готвили рибка, добре ще ни дойде. Благодаря ти!
    Лека вечер и по-слънчево утре!

    ОтговорИзтриване
  11. Много,много красиво!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  12. Гуинет,
    тази рибка ме разтопи.... И у дома се чудим какво морско да хапнем, че много обичаме, така че задължително ще опитаме и твоят вариант!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  13. Разкошно изглежда, поздравления и благодаря за идеята !

    ОтговорИзтриване
  14. Много апетитна рибка! Не съм използвала до сега салвия, въпреки че имам и ще се възползвам от предложението ти!
    Примамливо изглежда от тези страхотни снимки!
    Нели, приятна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Момичета, много сте мили! Благодаря ви за поощрителните думи!Хубава и спорна седмица ви пожелавам! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...