сряда, 3 април 2013 г.

Ябълков сладкиш със сушени сливи

 Винаги съм харесвала простите и семпли рецепти. Днес ще споделя една такава с вас.
Тестото е доста популярно. Аз за пръв път го видях при studi .
 Плодовете могат да бъдат според вашите предпочитания и вкус, но за мен една от най-ароматните и приятни комбинации в този сладкиш е тази между ябълки, сушени сливи и канела. Чудесен и много лесен сладкиш!





Необходими продукти:

1 ч.ч. кисело мляко
1 равна ч. л. сода за хляб
1 ч.ч. захар
2 ч.ч. брашно
1 равна ч.л. канела
7-8 с.л. олио
настъргана кора от половин или един лимон

Аз използвам ч.ч. с вместимост 300мл. пълна догоре за тавичка с размери 30/22см.

3-4 големи ябълки, обелени и нарязани на резенчета
шепа сушени сливи, предварително накиснати за 30-40мин в гореща вода - отцедени и нарязани на лентички

За поръсване преди изпичане:

50 гр. орехи, нарязани на едро
5 с.л. филирани бадеми

За поръсване след изпичане:
2-3 сл. пудра захар, смесена с 1/2 к.л. канела



Начин на приготвяне:
Смесваме киселото мляко със содата и след 2-3 мин. прибавяме към тях захарта. Разбиваме с теб, докато захарта се поразтвори. Добавяме на части пресятото брашно, олиото, канелата и накрая лимоновата кора.
Изсипваме получената средно гъста смес в подмазана с масло и поръсена с брашно тавичка. Върху тестото забождаме ябълковите резенчета, като между тях поставяме резенчета сушени сливи. Поръсваме равномерно с едрите орехи и бадемовите люспи и печем около 50-55 мин. на 170 градуса с вентилатор. Проверяваме за готовност по стария изпитан метод с клечка за зъби или дървено шишче - ако не оставя лепкава смес по него, значи е готово.
Изваждаме от фурната и поръсваме с канелената захар.
 Като всеки плодов сладкиш и този ще разкрие най-богато ароматите си няколко часа след изпичане. Лично на мен ми е най-вкусен на следващия ден, когато е станал ароматен и леко влажен, но това не винаги е възможно поради субективни обстоятелства:)



Добър апетит!

34 коментара:

  1. Прекрасен сладкиш, Нели! Съжалявам, че имам само две ябълки - веднага бих запретнала ръкави! Но, така ме изкушава, а и днес нямаме десерт, че може и да направя една малка доза ;) Ха, да видим колко ми е слаб ангела сега! :)))
    Прегръдки и хубава вечер, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нашите ангели си ги знаем, Ирмичка:)А сладкишчето е сочно и ароматно - особено на другия ден!И аз те прегръщам!

      Изтриване
  2. Със сигурност вкусен и ароматен!

    ОтговорИзтриване
  3. Отвсякъде дебне ябълкова магия, просто да не се нагледа човек. Много ароматно предложение и все с любими съставки.
    Поздрави, чудесни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, и аз забелязах кулинарната ябълкова атака тези дни. Това ще да е като едно сбогуване със зимните рецепти:) Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  4. Колко красив сладкиш, харесва ми визията отгоре, а снимките са прелестни и много нежни! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кенди, благодаря ти за хубавите думи! Хубав и спорен ден!

      Изтриване
  5. Изкушително вкусен!
    Прегръдка, Нелка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде, Дани, ти си наред:)Предавам ти щафетата! Поздрав сърдечен!

      Изтриване
  6. Изглежда неустоимо! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Ооооо ,страхотно ! Чудесна рецепта ! Обичам ябълки и канела !
    Поздрави:) !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, феновете на ябълките сме доста, а сладкишчето си го бива:) Поздрави!

      Изтриване
  8. Кой не обича ябълки и канела? И да ти кажа, щом е лек, значи е за мен, Не че не харесвам И тежки сладкиши, но за да пощадя себе си, наблягам на леките;) Ще опитам и този-неустоим е, Гуинет!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен! Нели, няма ли да те видим на кулинарния фест?:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, Траянка, хвърлям по едно око на информацията, но не знам дали ще успея да се организирам! Иначе съм ентусиазирана:) Поздрави!

      Изтриване
  10. Нели, комбинацията е великолепна!Сладкишът изглежда много вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, винаги се радвам на твоята мила поява! Благодаря ти!

      Изтриване
  11. Какво красиво представяне -
    изглежда с много аромат, фин вкус и нежна визия!
    Поздравления,
    хубав, успешен и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Според моите критерии си го описала много точно, Дианка! Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  12. И снимките и визията са страхотни, но не само това, то си личи, че е вкусен. Както казваш рецептата е семпла, аз също много харесвам такива рецепти. Пролетен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Таня! Семплите рецепти са коз за всяко готвещо момиче, нали?:) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  13. Присъединявам се към казаното от Бети,много пухкав,плодов сладкиш и страхотни кадри отново,Нели!
    Едно парче точно сега с кафето ще ми дойде отлично,ама къде го...... :)
    Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Роси, нали сключихме сделка:) Само не сме уточнили с кое кафе точно! Благодаря ти, мила!

      Изтриване
  14. Още в групата се захласнах по този невероятен плодов сладкиш!
    Обожавам тази комбинация!
    Страхотни снимки и представяне!
    Поздравления, Нели!

    ОтговорИзтриване
  15. Нели, невероятно ароматно и вкусно предложение, обожавана комбинация! Поздрави и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти допада, Иглика! Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  16. Eeeе, изглежда невероятно! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотна изглежда тази комбинация между ябълки и сливи ! И аз много обичам ябълките и бях показала някои рецепти , които ако имаш време мояе да посетиш :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, една от любимите ми комбинации на вкусове! Ще погледна, разбира се!:)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...