понеделник, 30 март 2015 г.

Гриловани зеленчуци със салца и запечен артишок - веган рецепта

Тези дни мениджър Свежест на Лидл ме изненада приятно с пълна кошница плодове и зеленчуци.
Оказа се, че на въпросния мениджър му се хапва нещо свежо, леко и веганско. Мдааа, веганството е добър начин да се поддържаш свеж.
Покрай това събитие се позамислих за разнообразието на рецептите в блога.
Не съм пренебрегнала моите читатели - вегетарианци и вегани и вече съм им предллагала някои  вкусни рецепти. Но винаги може и повече.
Лично аз не съм веган, но е имало периоди, в които съм била само на вегетарианска храна и  съм се чувствала прекрасно.
 Затова идеята за този тип хранене не ми е чужда.
Днешното ми желание бе да приготвя нещо вкусно и да му придам гурме вид.
Дали съм се справила ще прецените вие.
Реших да приготвя за основно ястие запечен артишок със салца и гриловани зеленчуци, а за десерт - суров крем от авокадо, банан и какао, които стриктно да отговарят на веганските изисквания.
Днес ви представям първата рецепта.



 Необходими продукти за 3 порции:

3 картофа
1 патладжан (от дългите)
1 артишок
1 лимон
2 домата
1 червена чушка
1 зелена чушка
2 скилидки чесън
6-7 черни маслини
1/2 к.л. чесън на прах
1/2 филия хляб, смлян на галета (по желание)
70мл зехтин
сол, черен пипер, сух риган
2-3 зелени пера от пресен чесън или лук

Нарежете патладжана на тънки ленти с дебелина около 3-4 мм и го поставете в подсолена вода за около 20 мин. Обелете картофите и ги нарежете на тънки шайби с дебелина около 2-3 мм.
Пригответе купа със студена вода и изстискайте в нея сока на 1/2  лимон.
Почистете артишока от коравите външни листа. Изрежете горната твърда част на листата. Срежете го на четвъртинки и отстранете мъхестата вътрешна част. Запазете 2 см от дръжката - ядлива е.  Веднага натопете в лимонената вода с  листата нагоре, за да не потъмнее.
Кипнете 1/2 л вода в малка тенджерка изстискайте сока на другата половина от лимона в нея и сложете артишока и листата от чесън във врящата вода. Изведете листата чесън след 1 минута, а артишокът варете 10мин., изключете котлона и го оставете вътре още 7-8 мин.
През това време бланширайте нарязаните картофи в подсолена вряща вода за 3-4 мин. Не превишавайте времето, за да не омекнат прекалено. Това зависи и от сорта на картофите- трябва да ги извадите, когато са полусурови.
В малка купичка или чашка сипете зехтина, добавете 1к. л. сол,  1/2 к.л. чесън на прах и 1/2 ч.л. сух риган. Разбъркайте добре докато се поразтвори солта.
Загрейте грил тигана на котлона. С помощта на четка намажете лентите патладжан с овкусения зехтин от едната страна и ги запечете. Намажете и от другата страна и ги обърнете. Поставете готовия грилован патладжан в топъл съд под капак. След него по същия начин с намазване запечете на грил тигана и картофите.


Пригответе салцата по следния начин.
Почистените чушки нарежете на малки еднакви парченца. Почистете домата от воднистите части и семето, отцедете добре и също нарежете на малки парченца. Накълцайте чесъна.  Обезкостете маслините и ги нарежете. Ако ви е останал от овкусения зехтин, сипете от него в малък тиган, загрейте го на средна температура и прибавете доматите. Не ги гответе дълго - само докато променят цвета си и леко омекнат. Добавете чесъна и разбъркайте добре. Гответе 3 мин. и добавете чушките. Гответе с разбъркване до леко омекване. Целта е зеленчуците да останат леко хрупкави. Накрая добавете маслините, разбъркайте, овкусете със сол, черен пипер и малко сух риган.
Сложете артишока в малка тавичка върху хартия за печене, полейте с малко зехтин, посолете леко и запечете във фурната на 200 градуса за 6-7 мин.
През това време аранжирайте ястието по следния начин. На дъното на порционна чиния или плато подредете като цвете кръгчета гриловани картофи. Върху тях завийте в кръг две парчета грилован патладжан. На дъното на оформения кръг поставете още картофи. С помощта на листо от чесън завържете двете ленти патладжан. Най- отгоре сложете няколко лъжици салца.
 Поставете върху всяко напълнено кръгче четвъртинка запечен артишок и сложете върху него лъжичка от салцата. Поръсете с малко черен пипер.


По желание може да запечете малко галета в леко намаслен тиган и да поръсите готовото ястие  с трохите от нея.
Украсете с пресен риган. Добър апетит .
Благодаря на мениджър Свежест от Лидл, че ме провокира за тази рецепта  с чудесния си подарък-изненада.




22 коментара:

  1. Толкова красиво ястие ни поднасяш, Нелка!
    Невероятна наслада за очите!
    Усмихнат ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесва, Дани! Хубава и спокойна вечер!

      Изтриване
  2. Справила си се перфектно!
    Сигурна съм, че дори всеки месояден с наслада би опитал твоето ястие.

    ОтговорИзтриване
  3. Справила си се повече от добре! Всичко е сготвено вкусно, красиво и с много старание.
    Поздрави и усмихната седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така бе сготвено, Габи! :) Благодаря ти! Хубава вечер!

      Изтриване
  4. Чудесно предложение, Нели! За вкусното съм убедена :) но пък снимките са наслада за очите!
    Прегръдка и хубав вторник на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, това е, защото имах асистент при фотосесията. Става все по-добър. На срещата ще му връча фотоапарата :) Прегръдка, мила!

      Изтриване
    2. ооо, там ли била тайната? Ще трябва да пробвам дали ще убедя Мише за асистент и аз :)

      Изтриване
  5. Нели, прекрасни са, Нели!
    Все с любими продукти и толкова апетитно поднесени, че всеки, дори и да не е веган би поискал да хапне!
    Усмихнат вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Казано от теб означава много за мен, Бети! Много ти благодаря за оценката! Спорна седмица!

      Изтриване
  6. Ммммм, изглежда невероятно, а сигурна съм, че и вкусът е убийствен!

    ОтговорИзтриване
  7. Елегантно, много красиво, цветно и със сигурност вкусно!
    Прекрасно предложение, Нели :)

    ОтговорИзтриване
  8. Наистина елегантно! Гурме си е! Ама и какви снимки само :) Поздравления за представянето Нели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавите думи! Светли празници, Гоги :)!

      Изтриване
  9. Ах, какви снимки,Нели...ЧУДЕСНИ!!!
    И аз не съм веган, но обичам и само зеленчукови ястия, а твоето предложение не че няма да го подмина, но съм убедена, че ще си поискам и още :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много ще се радвам да ги хареса, Аля! Благодаря ти! Хубави празници!

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте! Ястието изглежда безкрайно апетитно. Имам един технически въпрос. Бихте ли ми казали, какъв тиган използвате за гриловане? Купих си оребрен тиган на Тефал, но не мога да постигна тези апетитни ивици на грила нито върху месо, нито върху зеленчуци. Ще Ви бъда благодарна, ако ми посочите марка и модел.

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте! От няколко години използвам грил тиган с керамично покритие Korkmaz natura. Купен e от More selection - верига магазини за качествени стоки за домакинството. Ползвала съм и на Ballarini - също са добри. Често правят промоции, които стигат до 50 - 70 процента! Успех!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...